Hälsa & träning / 2015 / 0       

Godisfri november och dags att börja gymma igen

November... En ny månad, en riktig höstmånad. Under november ska jag undvika att äta godis. Jag har gjort det flera gånger tidigare, och lyckats förvånansvärt bra (kanske för bra). Ända tills jag börjar fundera på hur länge jag ska hålla på och då blir det snarare en tävling om hur länge jag kan stå ut, och det kan inte vara så hälsosamt det heller. Man måste få njuta av mat, och om jag nu råkar älska choklad, så borde jag få unna mig det ibland. Men det är just det där att ibland sker oftare än vad det ska. Så i november ska jag inte röra godis av något slag alls. Det är lättare än vad man tror att bli av med sitt godissug. Det försvinner när man slutar äta godis, helt enkelt. Jag tror att man vänjer kroppen vid socker om man äter det regelbundet, så genom att bara sluta äta det så borde suget försvinna.

Jag ska försöka komma igång med träningen på gymmet igen och hoppas att det kommer motivera mig att stå emot godissuget. Nu har det gått tre veckor sedan jag började på nya jobbet och jag har inte tränat en enda gång sedan dess. Det har varit en stor omställning att börja jobba igen och träning har inte varit min prioritet. Men nu vill jag börja igen. Jag åker hemifrån kl. 06:30 på morgonen och kommer hem igen kl. 18:30 och det känns som att det kommer bli svårt att få in träning i min vardag. Men jag får helt enkelt prioritera det framför andra saker. Och sedan finns ju hela helgen att göra vad jag vill på, då ska man ju passa på att träna.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It