Skönhet & smink / 2015 / 0       

Höstfavoriter 2015

Nu när första snön har kommit så kan vi verkligen säga att hösten är över. Jag tycker hösten gick fort, men det var väl bra eftersom jag förknippar höst med tråkiga saker som regn, blåst och kyla. Dock var det en ganska mild höst, men nu har vi istället vintern att se fram emot. Nu vill jag i alla fall visa några produkter som jag gillar särskilt mycket under hösten.
 
1. Pepsodent White Now tandkräm
Kan man verkligen älska en tandkräm? Jag gör i alla fall det! Den här tandkrämer är blå och ska skapa en "optisk effekt som gör att tänderna ser vitare ut". Just det tror jag inte att jag har märkt någon effekt av, men det har varit spännande att borsta tänderna (!) och den har smakat gott.
 
2. The Body Shop Super Volume Mascara
Jag och min syster köpte tillsammans förra året en julkalender från The Body Shop, fullproppad med spännande produkter. En av dem var denna lilla mascara, som jag inte provat tidigare. Jag har använt andra mascaror under året, så det har varit först nu i höstas som jag provat denna och jag gillar den. Den var inte kladdig som nya mascaror brukar vara, så den var lätt att använda. Den gav kanske inte de längsta fransarna, men den fungerar bra som vardagsmascara. 
 
3. Maybelline Baby Lips Hydrate
När det blir kallare ute får många torra läppar, inklusive mig. Jag har detta läppbalsam stående på skrivbordet på jobbet och använder det flera gånger om dagen. Den luktar jättegott och återfuktar läpparna bra. Effekten försvinner ganska fort, men då är det bara att lägga på mer.
 
4. Samsung Galaxy Core Prime
Jag var tvungen att köpa en ny mobil efter att jag tappat min gamla i golvet så att skärmen sprack. Jag gillar verkligen min nya mobil, men jag tror inte att jag har utforskat den så mycket som jag kanske borde ha gjort, den har inte riktigt blivit "min" än. Men det är en klar förbättring jämfört med min gamla, som jag hade i fyra år (!).
 
5. Formula 10.0.6 Picture Perfect Day Daily Moisturizer with SPF 15
Under hösten började jag använde hudvårdsprodukter från Formula 10.0.6. En av produkterna som jag älskar var denna dagkräm. Den doftar gott av apelsin,har lagom tjock konsistens och sjunker snabbt in i huden. Den lämnar inte ansiktet superglansigt som mina tidigare dagkrämer har gjort.
 
6. Formula 10.0.6 One Smooth Operator Pore Clearing Face Scrub
Även denna skrubbkräm för ansiktet har jag älskat. Den fungerar verkligen eftersom det är många skrubbkorn i krämen och exfolioerar verkligen huden från orenheter och gör den fräsch och len.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It