Tankar / 2015 / 0       

Som små uttråkade barn

En sak jag har lagt märke till nu när jag åker buss varje dag till och från jobbet är hur många människor som blickar ner till sina mobiltelefoner när de sitter på bussen. När man tänker efter ser det lite lustigt ut. Som små uttråkade barn som inte vet vad de ska göra medans de väntar på att bussen ska ta dem dit de vill. Istället för att titta ut genom fönstret och tänka på saker som behöver tänkas på så surfar man, skriver sms eller lyssnar på musik via mobilen. Jag, däremot, försöker ta tillvara tiden på bussen på annat sätt än att hålla på med mobilen. Det är oftast på bussen jag kommer på bra förslag till blogginlägg, saker jag måste skriva upp på att göra-listan eller passar på att lyssna på bra musik.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It