Litteratur / 2015 / 0       

Åren i Paris

Nu när jag har läst ut boken Steglitsan (som jag blev riktigt besviken på, och den var väldigt tjock dessutom, så jag kämpade verkligen på slutet) så ska jag börja läsa en ny bok och det blir en som jag fick i present när jag fyllde år i somras. Åren i Paris (Paula McLain) är en berättelse om stor och smärtsam kärlek mellan två oförglömliga personer, Ernest Hemingway och kvinnan om gick från att vara hans jämike till att leva i hans skugga, Hadley. Vi får följa Hadley som håller fast vid sin lycka och det liv hon hoppats på medans Ernests främsta strävan bara gäller honom själv och hans skrivande. Författaren blandar fiktion och fakta, hämtat från biografer, kärleksbrev och Heingways egna romaner och utspelar sig på 20-talet i Paris.
 
Denna bok blir nog perfekt för mig att läsa nu, för jag har nämligen fått ett jobb i Eskilstuna (där även mitt förra jobb låg), vilket innebär tre timmar pendling varje dag. Istället för att bara sitta och titta ut genom fönstret kommer jag läsa böcker, lyssna på musik och surfa.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It