Litteratur / 2015 / 0       

Att samla recept i en receptbok

Jag började prenumerera på tidningen ELLE Mat & Vin hösten 2009, och sade upp min prenumeration nu i höst. Jag gillade helt enkelt inte innehållet längre - recepten såg för krånglia ut, ingredienserna för exklusiva och vintipsen var jag inte alls intresserad av eftersom jag inte dricker alkohol. Så nu, sex år senare, har jag två stora högar med tidningar som jag ska bläddra igenom och klippa ut recept från som jag fastnar för. Jag är ju en strukturerad person som vill ha ordning och reda på saker, och jag har en receptbok som jag skriver in recept jag gillar, det är väl det bästa sättet att ha sånt samlat. Här finns bland annat recept på äppelpaj, köttfärssås, alkoholfri mojito och mycket mer. Att sita och klippa ut recept från tidningarna är perfekt att göra framför tv:n på lördagskvällarna när jag tittar på Downton Abbey.
 
Läser ni på några mattidningar, har ni några tips att ge mig?
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It