Mat & recept / 2015 / 0       

ProPud från NIJE

När jag och min syster var och veckohandlade en dag för några veckor sedan hittade vi de här två produkterna som vi blev nyfikna på så vi köpte dem. Det är alltså proteinpuddingar från NJIE, i smakerna Chocolate och Caramel. De är laktosfria, har lågt kolhydratinnehåll och innehåller 20 gram protein per bägare. ProPud är perfekta som mellanmål och går att förvara i rumstemperatur. Vi köpte dem på ICA när de hade ett erbjudande - två för 30 kr.
 
15 kr/st tycker jag är kanske lite väl dyrt, men eftersom vi ville smaka dem så fick det gå an. Jag gillade de verkligen - chokladvarianten var bäst, den smakade exakt som Ekströms chokladpuddingspulver som man ska blanda med mjölk. Den med kolasmak var inte heller så dum, men eftersom jag föredrar choklad över kola rent generallt så var det inte så konstigt att jag föredrar chokladpuddingen. De är ganska lösa i konsistensen för att vara puddingar. Jag provade att servera kolapuddingen till bananpannkakor på morgonen, vilket passade riktigt bra. Men jag tror att de blir godast när de kommer direkt från kylskåpet, kolapuddingen förlorade lite av sin smak när den lades på de nygräddade bananpannkakorna.
 
Tycker man om choklad och kola så tror jag att dessa kommer bli perfekta!
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It