Tankar / 2015 / 0       

En höstpepp-lista

Nu är vi inne i september vilket betyder att det officiellt är höst. Jag gjorde förra hösten en höstpepp-lista och vill göra en nu i år också, för nu har jag kommit på ännu fler saker. Hösten betyder för många blåst, regn, mörker och allmänt en jobbig tid, men hösten för också med sig många bra saker. Genom att göra eller uppskatta något av de av dessa saker varje dag kommer förmodligen hösten inte kännas lika lång och tråkig.
 
Personligen kan jag lägga till en punkt på listan: köpa en ny mobil. Jag råkade nämligen tappa min mobil i golvet i morse när jag var på gymmet, och det är väl typiskt att skärmen spräcktes nu när jag har haft mobilen sedan sommaren 2011 (fyra år!) och tappat den många gånger utan att något hänt, men det var väl ändå dags för en ny.
 
Stickade tröjor, mysiga sockor, snygga kängor och varma kappor
Ta långa bubbelbad och tända många doftljus
Se en film på bio eller börja titta på en ny tv-serie
Ta en fotopromenad en tidig morgon och fota dimman och alla höstfärger
Gå långa promenader i skogen, sparka torra löv och plocka rönnbär, svamp eller kastanjer
Dricka te eller varm choklad och läsa en bra bok
En ny start på jobbet eller skolan - nya möjligheter och mål
Baka olika slags pajer: blåbär, äpple... Listan kan göras lång
Sticka eller virka något DIY-projekt (själv ska jag försöka mig på Matildas glasunderlägg)
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It