Mat & recept / 2015 / 0       

Lipton Green Tea - Strawberry Cupcake

Strawberry Cupcake är en utsökt blandning av fina gröna teblad, äkta jordgubbar och söt cupcake.
 
Lipton är bara ett märke i mängden som släpper ut nya produkter som ska smaka som olika slags bakverk eller sötsaker (LOKA Likes Old School, Lindahl nötchokladkvarg och Arla Yoggi Rabarberpaj är bara tre exempel). Börjar vi bli så sockerberoende att allt nu måste smaka som bakverk, undrar jag?
 
Detta te från Lipton påminner om två som jag smakat tidigare (Green Tea Lemon Macaron och Black Tea Pear Chocolate) och det luktar riktiga jordgubbar. Då menar jag riktiga, färska jordgubbar. Det är lite konstigt att de kan lukta så eftersom de bara innehåller 2,4% jordgubbar, resten är aromämnen, alltså konsgjorda smakämnen. Precis som med alla teer så tycker jag att de luktar mycket mer än vad de smakar, så är fallet även med detta te. Det smakar lite jordgubbar men i princip inget av muffinssmaken. Jag brukar inte dricka grönt te så mycket, men det här gillade jag. Jag har också märkt att jag inte behöver ha i lika mycket honung i teet för att söta det, teet i sig är nog ganska sött.
 
Vad brukar ni dricka för te?
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It