Skönhet & smink / 2015 / 0       

Maybelline Baby Lips - Cherry Me


Ge dina läppar färgglad och underbar lyx! Maybelline Baby Lips läppbalsam är härligt mjukgörande och återfuktar dina läppar ända upp till 8 timmar! Berikad med den asiatiska växten Centella Asiatica, honung, aloe, vitamin-E och sheasmör blir dina läppar fantastiskt mjuka samtidigt som de vårdas och får fräschare känsla. Med sex gudomliga smaker i både transparenta och färgade varianter, lämnar de en vacker naturlig effekt, och i de sockersöta förpackningarna kan du enkelt hitta en eller flera favoriter - Baby Lips är ett måste i allas väskor! 

När Maybelline släppte sin serie med nya läppbalsam, Baby Lips, var jag lite skeptisk. De såg ut som vanliga lypsyl, hur har de kunnat blivit så populära? Men nu, när jag själv äger två av dem, så börjar jag tycka att de är ganska bra. Jag har sedan tidigare den ofärgade Hydrate, och när jag fyllde år fick även denna variant, Cherry Me, som är röd. Det ska vara den mest pigmenterade av alla produkter i serien, men den blir inte alls så röd som i tuben, och den blir lite mer mörkrosa än röd. Det går att bygga upp färgen, om man vill ha mer, eller så nöjer man sig med ett tunt lager. Resultatet blir ganska glansigt, och som alltid med glansiga läpprodukter, så är hållbarheten inte den bästa. Efter några timmar har det mesta av färgen och glansen försvunnit, men läpparna känns ändå återfuktade. Ett plus är att det doftar gott av körsbär!
 
Jag har sedan tidigare ett rödfärgat läppbalsam, ACO Soft Red Lip Balm, som jag tycker påminner om detta från Maybelline, men det från ACO är inte lika glansigt, ger mer färg och doftar vanilj istället för körsbär. Dock gillar jag båda och kan inte bestämma mig för vilken som är bäst.
 
Har ni provat någon av Baby Lips-produkterna?

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It