Ytliga saker / 2015 / 0       

Paprika- och chiliplantor

I april planterade jag paprika, chilipeppar och vitlök och sedan dess har de stått i köksfönstrena där de fått mycket sol och gott om vatten. Nu den senaste veckan har det hänt saker på allvar. Jag har planterat paprikor förut så nu känner jag mig mer exalterad över att det börjat växa chili än paprikor, men det är ju roligt att det fungerar igen. Jag har inte hjälpt plantorna på något sätt med pollinering (och de har stått inomhus sedan jag planterade dem), så de här plantorna har skött allt själv. Vitlöken som jag planterade har jag dock tagit bort, den torkade ut. Nästa vår ska jag försöka plantera något annat också, det är ju riktigt roligt att ta hand om något från första början och se hur det utvecklas till riktiga grönsaker.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It