Skönhet & smink / 2015 / 0       

Sommarfavoriter 2015

1. Maybelline Fit Me Foundation - 110 Porcelain
När det blir varmare, som det blir under sommaren, gör många ett uppehåll med foundation, men jag har av någon anledning börjat använda mer istället. Kanske beror det på att det inte har varit så där riktigt varmt, men min concealer har också börjat ta slut och då har jag använt denna istället. Nyansen är perfekt för mig, som är en riktig blekfis, men jag tycker nog att den är lite för gul, så jag letar efter en ny, eftersom denna också snart är slut.
 
2. Real Techniques Foundation Brush
Jag köpte denna borste i maj och har nu under sommaren använt den till highlighter och bronzer (se nedan). Denna borste var ganska dyr, men det är kvalitet, det märks när man håller i den - det är också den snyggaste sminkborsten jag äger. Egentligen är det till för foundation, men jag tycker den även passar bra att lägga highlighter eller bronzer på kindbenen.
 
3. E.L.F. Healthy Glow Bronzing Powder - Luminance 
Speciellt under sommaren känner jag att jag vill få lite varmare färger i ansiktet. Jag får oftast inte färg när jag vistas i solen, jag blir bränd och får sedan fräknar och då kan man ta hjälp av bronzers för att få en lite mer solkysst hy. Denna är väldigt ljus, det kanske egentligen ska räknas som en highlighter, men den är lite ljusgul/guldig och ger ett fint skimmer på kindbenen.
 
4. NIVEA Daily Essentails Refreshing Wash Gel
Jag gillar denna mer och mer och har använt den i flera år nu, men nu vill jag att den ska ta slut eftersom jag vill börja använda min nya hudvårdsserie från Formula 10.0.6. Denna ansiktstvätt luktar typiskt Nivea och gör rent ansiktet från fett, orenheter och smuts. Jätteskön att använda på sommaren.
 
5. Vita rosörhängen från H&M (liknande här)
Det känns som att jag varierar mellan två par örhängen just nu - dessa rosörhängen och vanliga pärlörhängen. Jag har ju många fler, men det har bara blivit så att jag föredragit dessa som är av det enklare slaget. Eftersom de är vita så passar de till vilka kläder man än väljer att ha på sig.
 
6. CLEAN EdP - Rain
CLEAN har snabbt blivit ett av mina favoritmärken när det gäller parfym, jag har redan tre olika parfymer från det märket. Nu under sommaren har jag ofta använt denna som doftar melon, påskliljor och mynta. Det är en lagom stark och ganska naturlig parfym.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It