Hälsa & träning / 2016 / 0       

Min tränings-bucket list

Jag har faktiskt inte tränat på allvar en endaste gång i år (än...). Jag har inte haft perioder då jag verkligen varit träningssugen men inte heller perioder då jag fått dåligt samvete för att jag inte tränat, vilket faktiskt har känts bra. Så det är en lite konstig känsla. Jag har nog också insett att det här med hälsa och träning ska vara långsiktigt, och mitt problem har ju varit att det bara skett under korta perioder. Jag vill vara hälsosam och röra på mig, men samtidigt känna mig stolt och tycka att det är roligt. Därför har jag gjort en bucket list, en lista över saker jag vill göra, som har med träning att göra. När dessa saker ska ske vill jag helst inte bestämma, men jag vet att det kan bli lättare att uppfylla dem om man sätter en deadline.
 
 
Rörlighet
Gå ner i spagat och brygga
Kunna stå på händer
Göra yogapositionen downward-facing dog perfekt
 
Kondition
Springa 5 km på under 40 min
Springa 1 mil
 
Styrketräning
Lyfta min egen vikt i marklyft och back squat
Göra 10 st oassisterande chins
Göra 20 armhävningar på tå
 
Självförtroendet
Gå ut och springa i endast shorts och sport-bh
Våga simma utan badshorts
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It