Ytliga saker / 2016 / 0       

Mina ljus från Yankee Candle

Jag har fem olika sorters ljus från märket Yankee Candle. Det är först nu de senaste åren som jag börjat tycka om doftljus och att skapa en stämning med ljus. Tidigare köpte jag doftljus från IKEA men de gick bara att tända en gång, sedan var de förstörda. Så när jag upptäckte att Åhlens börjat sälja Yankee Candle så började jag köpa dem. De är ganska mycket dyrare än de från IKEA, men de går i alla fall att använda fler än en gång. Yankee Candle har många stora ljus vilket betyder att de måste vara tända i flera timmar för att brinna ut till kanten. Risken finns annars, om man tänder och släcker ljuset flera gånger utan att låta det brinna ut till kanten, att det blir en rand med stearin vid kanten som är i princip omöjlig att få bort. Dock kan man med hjälp av aluminiumfolie, ett tips som jag har provat och som faktiskt fungerar.


Pink Sands
Frisk citrus, söta blommor och kryddig vanilj. En burk på 411 gram har en brinntid på 90 timmar. Detta ljus tycker jag nästan är för stort, det måste nästan vara tänt en halv dag för att det ska brinna ut till kanten, dock är det nog mitt favoritljus på grund av den goda doften.
 
Soft Blanket
Ren citrus, lyxig vanilj och varm bärnsten. Locket kan användas som underlägg till ljuset som rymmer 198 gram vilket ger 45 timmar brinntid. Jag tycker att det här ljus luktar mest vanilj, något jag älskar.
 
Fluffy Towels
Doften av rena handukar blandat med toner av citron, äpple, lavendel och lilja. Locket kan användas som underlägg till ljuset som rymmer 198 gram vilket ger 45 timmar brinntid. Detta var det första ljuset jag köpte, det luktar nytvättat, riktigt fräscht.
 

Honey & Spice
Gyllne nektar, socker blandat med kanel och kakao. Dessa värmeljus köpte jag en höst när jag ville ha något mer för hösten. Jag tycker att de ser ut lite som knäck eller kola. De har en brinntid på 4-6 timmar.

Christman Eve
Ett riktigt julljus med  doft av sockrade plommon och kanderade frukter. Burken på 104 gram har en brinntid på 40 timmar. Detta ljus köpte jag i vintras då jag saknade ett typiskt ljusljus. I affären luktade jag på flera andra julljus med detta var det enda som luktar precis som julen.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It