Skönhet & smink / 2016 / 0       

Maybelline Baby Lips

För några år sedan släppte Maybelline en serie med nya läppbalsam med namnet Baby Lips som snabbt blev populära. Jag var ganska skeptisk mot dem - vad är det egentligen som gör de så speciella, det finns ju många läppbalsam ute på markanden? Men när mitt vanliga läppbalsam från Burt's Bees tog slut bestämde jag mig ändå för att prova Baby Lips istället. 
 
Maybelline hävdar att deras läppbalsam är "härligt mjukgörande och återfuktar läpparna ända upp till 8 timmar [...] dina läppar blir mjuka samtidigt som de vårdas och får fräschare känsla". Riktigt så bra vet jag inte om de är - jag upplever att de försvinner från läpparna efter bara några timmar, men de återfuktar för stunden och doftar jättegott. De transparanta varianterna innehåller SPF 20. Jag har varienterna Mint fresh (transparant med mintdoft), Hydrate (transparant med citron- och basilikadoft) samt Cherry me (lätt rödfärgat med en körsbäsdoft). De kostar ca 39 kr/styck och det är de i alla fall värda eftersom de räcker länge.
 
Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It