Skönhet & smink / 2016 / 0       

Några nya sminkprodukter

Min syster åkte över till Skottland en vecka i maj och jag bad henne då köpa några sminkprodukter åt mig. I Storbritannien har de några märken som inte säljs i Sverige, och smink är ofta billigare där än här. 
 
Först på min lista stod en svamp från Real Techniques var 25 kr billigare på brittiska Boots än om jag hade köpt den i Sverige. Det speciella med denna svamp är att den ska blötas innan man applicerar till exempel foundation och concealer. Jag har bara provat denna en gång än så länge och den gav ganska fint resultat förutom att  ansiktet blev väldigt glansigt fort. Men det kunde lika gärna ha berott på att jag inte lät ansiktskrämer skjunka in tillräckligt innan, eller så var det foundationen som helt enkelt inte fungerade. 
 
Syrran köpte även Shade Adjusting Drops från The Body Shop, vilket är en vit vätska som man ska blanda med sin vanliga foundation för att göra den ljusare. Detta är perfekt för mig som är blek och faktiskt aldrig har hittat en foundation som passar mig bra, nu kan jag blanda till en perfekt nyans. Den här var hela 77 kr billigare i Skottland, helt otroligt! Till sist köpte syrran ett puder från märket Soap & Glory, som jag har hört mycket bra om. Det här har jag inte hunnit prova än, men det påstås kontrollera glansigheten i ansiktet bra, så det ska bli spännande att prova.
 
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It