Ytliga saker / 2016 / 0       

Omplantering av paprika- och chiliplantor

Nu i helgen klippte jag av mina paprika- och chiliplantor. Jag provade med en för några veckor sedan, för att testa om de över huvud taget skulle överleva det, och det verkar ju gå bra. Jag planterade dem från frön i april förra året och nu i vår började de se lite skabbiga ut, så jag klippte av de för att de skulle formas lite bättre och jag passade på att plantera om dem till större krukor. När jag klippte av dem utgick jag från Matildas guide som hon skrev för nästan ett år sedan när jag frågade henne om tips för odling. Plantorna fick efter omplanteringen stå ute på altanen i några dagar, men det gillade de nog inte eftersom det nu har blivit kallare temperatur i några dagar. Så nu är de tillbaka på fönsterbrädan i köket, där de hör hemma. 
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It