Hälsa & träning / 2016 / 0       

40 minuter då jag levde här och nu

I onsdags åt jag en lätt frukost och rullade sedan ut yogamattan i sovrummet. Jag var ensam hemma och kände att det var dags att bara för en liten stund sluta tänka på bloggen, jobbsökande och starta eget företag. Jag ville bara tänka på mig själv och slappna av. Och jag upptäckte att yoga faktiskt kan handla om mycket annat än bara avslappning. 
 
Klockan var runt nio och jag hade vädringsfönstret öppet vilket gjorde att jag kunde höra både regnsmattret och fågelkvittret ute. Jag ställde datorn på golvet framför yogamattan och klickade mig in på en av video av Yoga with Adriene, Greet the Day-yoga hette den. Adriene är en amerikansk tjej som jobbar som yogalärare och som lägger upp just yogavideos på Youtube. Jag har tipsat om hennes videos tidigare, och nu gör jag det igen. Hon är ingen sån där flummig lärare som har tänt ljus i bakgrunden och som dämpar belysningen lite. När man följer hennes videos känns det som att hon är hemma hos en, hon har en skön röst och pratar med en som om man vore hennes kompis. Hon gör ibland bort sig och välkomnar verkligen alla, oavsett erfarenhet, att börja med yoga. 
 
Den sista positionen i videon heter childs pose och när jag låg där med pannan ner i yogamattan och hörde fågelkvittret så blev det ett sånt där ögonblick då jag bara kände mig så väldigt nöjd. "Nu känns livet faktiskt riktigt bra!". Utbildningen om att starta eget företag som jag gått i två månader var nu slut och mitt huvud var fullt av tankar om och när jag ska starta företaget. Men just de här 40 minuterna då jag yogade tillät jag mig inte att tänka då detta. Jag skulle bara leva här och nu, och det kändes bra.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It