Mode & stil / 2016 / 0       

Sökes: en ny vårkappa

Kappor från H&M och Cubus
 
Nu i vår går jag runt i min ljusa långa kappa (se bild HÄR) som jag var jättenöjd med när jag köpte den eftersom den bara kostade 299 kr, vilket är billigt för en kappa. Men för varje vår som jag använder den så hittar jag fler och fler fel på den - den är för ljus, för lång, för tunn och genomskinlig, blir lätt skrynklig m.m. Jag har funderat på att sy upp kappan, men de kommer nog inte bli så bra. Så jag letar nu efter en ny kappa, men jag har märkt att det knappt finns vårkappor i butikerna längre. Nu är det kläder för sommaren som gäller. 
 
Kappan jag letar efter ska vara ljus i färgen (gärna vit, begie, rosa, grå eller ljusblå), ha ett skärp och knäppning, vara knälång och ha fickor, samt helst en fin krage. Ska det vara så svårt att hitta? Jag blir också trött när jag ser att vissa butiker, bland annat Ginatricot, marknadsför sina stickade cardigans/kavajer som kappa/jacka. Eftersom det då är en "kappa/jacka" kan de ta mycket högre betalt för den än om det hade varit en cardigan. Nej, jag kommer behålla min kappa tills jag hittar en bättre, det får ta den tid det tar, men jag vet i alla fall att jag vill ha en ny.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It