Ytliga saker / 2013 / 0       

Nu händer det något med paprikaplantorna!

Det här är mina paprikaplantor. Det är snart ett år sedan jag planterade dem med frön från en vanlig paprika som köptes i mataffären. Det är totalt sex stycken krukor med plantor, två står i badrumsfönstret och resten i köksfönstret. Jag vattnar plantorna någon gång i veckan eftersom de ofta ser lite ledsna ut. En av plantorna har blommat men jag valde då att inte göra något åt det, så blomman ramlade av. Nu i helgen blommade en andra blomma och jag försökte mig på pollinering för att det ska bli frukt. Jag vet inte om det funkade men jag kommer nog få fler försök när andra blommor kommer fram.
 
Men det finns ett problem: De fyra plantor som står i köksfönstret har tappat väldigt många blad och de ser jättetorra ut, trots att jorden är fuktig. Jag vill inte vattna dem för ofta men inte heller för sällan. Jag har än så länge inte provat att ge dem näring så det är kanske det som fattas. Men jag hoppas att jag lyckas få dem bra igen så jag får fler försök till pollinering.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It