Skönhet & smink / 2013 / 0       

Mina E.L.F-produkter - recension

E.L.F. är en brittisk webshop som säljer smink billigt. Jag har beställt därifrån två gånger och kan faktiskt säga att jag har varit riktigt nöjd båda gångerna. Så nu tänkte jag berätta lite vad jag har köpt och vad jag tycker om produkterna. Bilden ovan föreställer allt som jag köpt därifrån, totalt sett. Dessa 22 produkter kostade tillsammans 598,55 kr. Det blir i genomsnitt 27,20 kr/st, riktigt billigt med andra ord!

Ett korallfärgat lipstain. Appliceras som ett läppglans och blir efter några minuter helt matt. Nyansen passar till vår och sommar men det är lite svårapplicerat. Om man tar väldigt lite och är nogrann med att lägga ut det jämt på läpparna så funkar det.  
 
Studio Matte Lip Color - Coral
Samma nyans som produkten ovan men ska ge matt resultat från början, men det vet jag inte om jag tycker att den gör. Blir inte alls bra, lägger sig i de små rynkorna på läpparna, har knappt använt denna. 
 
Lipstick - Seductive & Posh
Två krämiga läppstift som doftar underbart av vanilj. Jättefina färger, först en lite mörk gammeldagsrosa och sedan en mörkare rosa som nästan är röd. Lätta att lägga på och håller väl ungefär som vanliga läppstift gör.

Studio Mineral Moisturizing Lip Tint SPF 8 - Rose
Som ett läppbalsam med färg i. Samma nyans som mina läppar, återfuktar bra och ger lite glans.

Theraputic Conditioning Lip Balm - Strawberry Cream
Ett läppbalsam som luktar jordgubbar. Ger en lätt ljusrosa nyans och gör läpparna jättemjuka.


Waterproof Eyeliner Pen - Black
En flytande eyeliner i pennformat. Just denna som jag fick hade torkat så den är jättesvår att använda, egentligen borde jag slänga den.

Mineral Eyeshadow Primer
Ögonprimer för mineralögonskuggor. Funkar lika bra under vanliga ögonskuggor, ger bättre pigmintering, så att ögonskuggorna sitter kvar längre och inte lägger sig i vecken på ögonlocken.
 
Eyelid Primer - Sheer
Ytterligare en ögonprimer. Funkar på samma sätt som den ovan, men denna är lite billigare.

Mineral Eyeshadow - Mysterious
Mineralögonskugga i ljuslilagrå färg. Har små glitterkorn i sig vilket gör att jag inte använt denna så mycket.
 
Brightening Eye Color - Brownstone
Färgerna är så där, inte så pigmenterade trots att jag har primer under, men för 16 kr, vad kan man begära?
 

Nourishing Cuticle Pen
En penna med olja som man stryker över nagelbanden för att hålla dem återfuktade och mjuka. Jättebra, jag har den i väskan och använder när jag väntar på bussen eller har en minut över. Luktar gott och är inte för blöt.
 
Nail Polish Set - Beach Party
Tre färger i korallrosa, rosa och röd. Inget särskilt att säga, funkar som vanliga nagellack.
 
Matte Finisher Nail Polish
Denna har jag faktiskt aldrig använt så jag kan inte säga vad jag tycker om den. Man ska pensla den över sitt vanliga nagellack för att göra det matt istället för glansigt. Jag tycker sådant resultat blir fint men jag har bara inte använt denna.
 

Tone Correcting Powder - Cool
Fyra färger som ska jämna ut hudtonen. Om man har röda partier (som jag har runt näsan) så kan man lägga över lite gult eller grönt puder, det neutraliserar färgen. Har man blå ringar under ögonen kan man ta den rosa färgen och har man blågrå partier tar man den blå färgen. Funkar bra men tar slut fort. Blandar man alla färger och har som vanligt puder blir det i princip vitt, perfekt för oss som är bleka.
 
Healthy Glowing Bronzing Powder - Luminance
Ett solpuder i en väldigt ljusfärg, jag är ju ganska blek. Har väldigt stora glitterkorn i sig, lite störande.
 
Baked Blush - Passion Pink
Ett rouge som också har glitter i sig men här är det mer skimmer än glitter. Ger en fin ganska mörk korallrosa färg.
 
 Small Angled Brush
Använder denna som en eyelinerborste. Jag lägger en mörkbrun skugga precis vid fransraden för att framhäva ögonen. Många använder denna som ögonbrynsborste men jag använder en penna istället för skugga till ögonbrynen.
 
 Blushing, Bronzing & Blending Brush
En lite mindre rougeborste som jag använder till countoring, dvs lägger en ljusbrun färg t.ex. under kindbenen för att framhäva dem.

Blending Eye Brush
En suddborste, funkar jättebra, precis lagom storlek och kompakthet på borsten.
 
En lagom stor borste att lägga på ögonskugga på ögonlocken. Jag använder den dock till att lägga puder över concealern under ögonen. Borsten är ganska tät så den funkar väldigt bra till det.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It