Mat & recept / 2013 / 0       

Polly med smak av Ahlgrens bilar

För tre veckor sedan smakade jag lite godis för första gången på väldigt länge. Min syster hade sett den här godispåsen i affären och hon köpte den åt mig. Det är alltså Polly med smak av Ahlgrens Bilar. Jag gillar vanliga Ahlgrens Bilar ganska mycket, det är den där speciella "bilar"-smaken. Cloetta beskriver den här nya godissorten som "ett lekfullt möte mellan två kära varumärken som resulterar i en självklar kombination, en match in heaven för dig som gillar både skum och choklad."
 
Vad tycker jag, då? Nja, det var ingen hit. Det var som vanliga Polly med en seg mitt, nu med smak av Ahlgrens Bilar, som är täckta med choklad. Det är nog den där sega mitten jag inte gillar, jag är annars inte heller så förtjust i den vanliga Polly. Smaken var helt okej men själva konsistensen var ingen höjdare. Sen var det ju så att jag faktiskt blev äcklad av den, trots att jag bara åt några bitar, men det beror snarare på att det var länge sedan jag åt godis och min kropp hade vant sig utan det. Men om du gillar Ahlgrens Bilar och Polly och tror att kombinationen av de båda kan bli god, då kan det här vara något för dig!
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It