Mat & recept / 2014 / 1       

En riktig lunch

Nu för tiden är jag ju hemma hela dagarna och tycker att det här med mat är jättetråkigt. När jag öppnad kylskåpet när det är dags för lunch så känns det verkligen som att vi inte har något. Men jag har kommit på ett knep för att i alla fall anstränga mig lite. Jag försöker vara påhittig och laga riktig mat och låtsas att jag ska fota lunchen till bloggen. På så sätt lägger jag mer tid och energi på att verkligen göra en riktig lunch, istället för att bara bre en macka eller hälla lite yoghurt i en skål, det är ju egentligen ingen riktig lunch. En del dagar låtsas jag att jag ska fota lunchen, andra dagar så gör jag faktiskt det.
 
Detta var en sådan lunch. Här har vi alltså stekt lax, couscous, sallad och en dressing gjord av creme fraiche och bostongurka. Jag blev ganska imponerad av det, det var bra gjort för att vara mig. Laxen stekte jag extra länge så det blev lite knaprig, riktigt gott. Mycket bättre än en liten macka till lunch.
Johannas Retro
2014 /

Åh lax, sy basken va gott! Det var längesen också!
Så försöker jag tänka på morgonen för att orka fixa mig lite mer än att bara hoppa i kläderna innan jobbet, fota mig själkv till bloggen, instagram osv! ^^

Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It