Hälsa & träning / 2014 / 0       

Träning vecka 5 - 8

  
Vecka 5         Vecka 6
Måndag 27/1
Träning i gym på Actic - 39:00 min
Onsdag 29/1
Träning i gym på Actic - 56:00 min
Fredag 31/1
Träning i gym + hälsovägledning på Actic  - 43:00 min
 
Onsdag 5/2
Body Pump på Apalby Friskcenter - 45:00 min
Cykling utomhus 5,5 km - 25:28 min
 Söndag 9/2
Cykling utomhus 5,8 km - 26:58 km
Yoga (denna video från Youtube) - 22:00 min
Vecka 7   Vecka 8
Måndag 10/2
Styrka med skivstång och hantlar - 20:00 min
Tisdag 11/2
Promenad 3,0 km - 30:32 min (Personligt rekord!)
Torsdag 13/2
Träning i gym på World Class - 40:00 min
Cykling (intervaller) inomhus 3,4 km - 15:00 min
Lördag 15/2
Träning i gym på World Class - 56:00 min
Söndag 16/2
Badminton på Bellevuestadion - 65:00 min
 
Onsdag 19/2
Träning i gym på World Class - 49:00 min
Fredag 21/2
Träning i gym på World Class - 49:00 min
Lördag 22/2
Badminton på Bellevuestation - 60:00 min
 
 
 
 
 
 
 Det känns som att det har blivit väldigt varierad träning: gym, body pump, cykling, promenad samt badminton. Det är jag nöjd med. Jag har blivit sugen på att ge mig ut och springa, nu var det ett tag sedan. Jag har skyllt på snön nu i vinter, jag vill inte ge mig ut när det är halt, och egentligen vill jag inte springa på asfalt heller. Så jag väntar tills snön har smält bort i skogen där jag brukar springa. Jag vill komma igång med konditionsträningen igen och jag ska börja med att ge mig ut på morgonpromenader. Jag har under dessa veckor tränat mer än under vecka 1 - 4, i genomsnitt kanske 3 ggr/vecka jämfört med 2 ggr/vecka tidigare.
 
Jag och syrran tränade klart våra fem gratis gånger på Actic och avslutade det med en hälsovägledning. Det är verkligen roligt at träna på ett gym men av någon anledning har jag blivit mer sugen på att fortsätta träna hemma. Jag lockas inte av att det kostar pengar på gym när jag känner att jag lika gärna kan träna gratis hemma. Vecka 6 lyckades jag också träna Body Pump gratis och denna gång var jag beredd på att det skulle vara tufft och ge träningsvärk så jag tog inte ut mig lika hårt. Jag koncentrerade mig mer på tekniken och verkligen njuta av träning. Men det går ju inte att undvika träningsvärk när man börjar arbeta med vikter, och det känns som vardag för mig nu. Jag har också vardagsmotionerat lite genom att cykla till istället för att åka buss/bil.
 
Igen, på temat gratisträning, så lyckades jag och syrran träna 10 dagar gratis på World Class. Vi hade aldrig varit där tidigare men nu kände vi oss inte som nybörjare i gymmet längre. Vi provade några nya träningsmaskiner, lyfte fria vikter och skivstänger samt tränade i en crosscage (som en stor lekplats där man kan lägga till och koppla ifrån olika redskap som rep, ringar, kablar, boxningspåse mm). Jag har från detta blivit mer intresserad av träningsformen crossfit (Sandra på bloggen Live it Healthy förklarar bra vad det är, här). Att kombinera olympiska lyft med kondition och basövningar låter spännande. Mina planer är att fortsätta träna detta hemma och om jag känner ett behov senare kanske söka mig till ett crossfit-center.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It