Litteratur / 2014 / 0       

Två träningstidningar

Sedan i somras, när jag och syrran börjad träna på allvar, så har jag varit sugen på att läsa tidningar som handlar om träning och hälsa. Fokus ska vara på träning med övningar och andra tips men jag gillar också recept och reportage om mat. I januari köpte vi två tidningar på ICA, ingen av de uppfyllde mina krav på hur en träningstidning ska se ut. De handlar mycket om annat än träning: relationer, smink och skönhet, mode och dieter.
 
Shape Up är en nystartad tidning som jag tycker riktar sig mot ungdomar, i alla fall om man tittar på hur färgglad den är och vad de skriver om. Den kändes fräsch och var ganska intressant - jag gillar särskilt att de har testat olika bars, jag funderar faktiskt på att prova sådana. Men, här finns fokus på bantning och dieter ("Maten som bränner fett" - vissa människor kanske tolkar det som att man bara ska äta den sortens mat).
 
Min favoritträningstidning Fitness Lifestyle har förvantlats till Women's Health och i och med det blivit sämre. Det har också blivit mindre av en träningstidning och mer av en livsstilstidning. Även här finns faktiskt ganska lite träning, och istället skönhet, relationer och allmäna tips, tråkigt. Den riktar sig till äldre kvinnor än vad Shape Up gör, jag tycker det verkar som att målgruppen har ökat också jämfört med Fitness Lifestyle.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It