Hälsa & träning / 2014 / 0       

Mina träningsmål för 2014

Ett nytt år. Jag har funderat lite om hur jag vill träna under 2014. Jag tror att jag behöver mål och utmaningar för att fortsätta hålla det igång. Så här är de, mina träningsmål för 2014:
 
Träna regelbundet
Jag vill inte bestämma hur ofta men minst två gånger i veckan. Under 2013 tränade jag 119 dagar av 365, det är nästan 2,3 dagar/vecka, det är jag rätt stolt över, men det kan bli fler i år.
 
Köpa ett 10-klippkort på Friskis & Svettis och börja träna på gym igen
Nu var det ett tag sedan jag tränade i gym och vill fortsätta med det. Jag börjar med ett 10-klippkort och om det känns bra så kanske jag köper ett årskort.
 
Börja simma i badhus
Det var riktigt länge sedan jag gjorde det sist och jag längtar faktiskt lite till att simma.
 
Gå 4,5 km på under 60 minuter samt 3,0 km på under 30 minuter
Jag har inte haft fokus på att slå tidsrekord när jag varit ute och gått men nu känns det som att det är dags.
 
Springa 2,7 km på under 20 minuter
Mitt rekord är 21:58 min så det borde inte vara så svårt att slå.
 
Springa 4,5 km utan att sakta ner för att istället börja gå
Jag har aldrig gjort det men vissa gånger när jag sprungit kortare har det känts som att jag hade kunnat orka att springa längre.
 
Träna på World Class
Jag har en check på gratis provträning (värde 500 kr) där som jag vill utnyttja.
 
Promenera för att upptäcka min stad lite bättre
Bland annat i områdena Djäkneberget, runt Cityringen och Svartån samt Biskopsängen.
 
Vad vill ni uppnå med träningen under 2014?
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It