Skönhet & smink / 2014 / 0       

Min nya hudvårdsrutin

Jag har tidigare visat vad som finns i mitt badrumsskåp och min hudvårdsrutin men jag har ändrat den lite så nu är det dags igen. Jag försöker använda dessa produkter varje dag, det är meningen att det ska vara en rutin, men ibland när jag är trött så hoppar jag över vissa steg. Men jag tror verkligen på att vara noga med att använda ansiktskräm, jag har märkt stor skillnad mot tidigare då jag inte gjorde det varje dag. Jag tror också på att ha ett rengjort och återfuktat ansikte innan man sminkar sig, sminket lägger sig mycket bättre då.
 
Morgon
På morgonen, efter jag har ätit frukost, borstat tänderna och är redo att göra mig klar för jobbet, börjar jag med att skvätta lite vatten i ansiktet och massera in några klickar av Nivea Daily Essentails Refreshing Wash Gel (2). Den här produkter älskar jag verkligen, det är tur att flaskan är så stor och räcker länge. Efter jag har sköljt av det tar jag Lumene Vitamin C+ Pure Radiance Eye Cream SPF 6 (4) , som inte går att köpa längre, och Nivea Visage Aqua Sensation Refreshing Day Care (5). När det har sjunkit in lägger jag på lite Burt´s Bees Rejuventaning Lip Balm with Acai Berry (6) för att göra läpparna återfuktade och redo för läppstift.
 
Kväll
När jag kommer hem från jobbet så tar jag ur linserna ut ögonen, tar lite av Nivea Daily Essentails Gentle Eye Make-Up Remover (1) på en bomullstuss och tar bort sminket. Därefter skvätter jag lite vatten i ansikten och masserar in några klickar av Nivea Daily Essentails Refreshing Wash Gel (2). Ibland om jag känner för det så tar jag istället lite av Nivea Daily Essentails Skin Refining Scrub (3) och masserar in länge i ansiktet, framför allt på kinderna och hakan. Den innehåller små korn som skrubbar ansiktet lent.
 
Efter jag har rengjort ansiktet tar jag pyttelite av min ögonkräm, Lumene Vitamin C+ Pure Radiance Eye Cream SPF 6 (4). Därefter tar jag Nivea Visage Aqua Sensation Refreshing Day Care (5) och återfuktar resten av mitt ansikte. Denna kräm doftar jättegott och sjunker snabbt in i huden. Till slut borstar jag mina tänder och drar mjukt med tandborste på läpparna för att skrubba dem. Sedan lägger jag påBurt´s Bees Rejuventaning Lip Balm with Acai Berry (6) för att få mjuka och återfuktade läppar och sedan är jag klar för kvällen.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It