Skönhet & smink / 2014 / 0       

Mina favoritsminkborstar

1, 5, 6: Rougeborste, liten rund borste för globlinjen och liten platt borste - Yves Rocher
2, 3, 4: Eyeliner/ögonbrynsborste, bred platt borste och stor rund borste för globlinjen - E.L.F.
7. Kabukiborste - Isadora
 
Jag sminkar mig inte så jättemycket, det är precis lagom, och jag har några favoritborstar som jag vill visa er. Jag använder inte borstar när jag applicerar flytande produkter (foundation eller concealer) för då måste man göra rent dem direkt efter, utan jag använder då istället mina fingrar. Av mina borstar gillar jag eyeliner/ögonbrynsborsten mest eftersom man kan använda det till olika saker. Den runda borsten med vitt skaft (nummer 4) gillar jag också mycket. Den använde jag för att lägga en skugga i globlinjen för att definiera ögats form. Jag har inte haft problem med att borstarna tappar hår, men det kan bero på att jag inte tvättar dem så ofta (jag behöver ju inte det).
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It