Hälsa & träning / 2014 / 0       

Träning vecka 17 - 20

 
Vecka 17           Vecka 18
 
 
Tisdag 29/3
Cykling utomhus 9,93 km - 45:40 min
 
 
Vecka 19   Vecka 20
Måndag 5/5
Cykling utomhus 9,93 km - 41:50 min
Torsdag 8/5
Yoga - 21:00 min
Söndag 11/5
Powerwalk 2,6 km 27:05 min
 
Måndag 12/5
Cykling utomhus 9,93 km - 37:49 min
Torsdag 15/5
Yoga - 24:00 min (denna Youtube-video + andra övningar)
Söndag 18/5
Powerwalk 2,6 km - 25:46 min
 
Det var ett tag då jag tappade lusten för träningen så jag har nu bestämt ett nytt träningsmål. Jag ska skriva mer om det i ett separat inlägg men jag har utifrån det nya målet också gjort ett träningsschema som jag faktiskt lyckats följa (än så länge...). Nu har jag jobbat på nya jobbet i Eskilstuna i en månad och jag har faktiskt cyklat till Eskilstunabussen några gånger (ca 9,9 km), jag har känt mig riktigt stolt. Jag har också köpt en ny madrass till min säng men jag får fortfarande ont i nedre delen av ryggen och får svårt att andas djupt. Om de beror på hur jag sover eller om jag faktiskt har problem med ryggen vet jag inte men jag tänker mer på att sitta bättre nuförtiden.
 
I träningsschemat har jag lagt in några styrkepass och då ska jag speciellt jobba med rygg och axlar eftersom jag känner mig stel där. Nu känns det rätt så bra med träningen, jag har blivit sugen att träna och vill bli starkare. Vardagsmotionen har kommit igång med cyklingen och jag är uppe och går mycket på nya jobbet. Nu har det dessutom precis blivit bättre väder så jag kommer cykla ännu mer och gå fler promenader.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It