Tankar / 2014 / 0       

Två år sedan

I juni är det två år sedan jag tog min examen från Mälardalens Högskola. Efter tre år studier på Kandidatprogrammet i språk och humaniora var jag redo att börja jobba. Jag hade skrivit examensarbete, gjort grupparbeten och lärt mig mycket. Jag ville inte plugga mer utan var redo att börja leva på riktigt. Men det gick trögt att hitta ett jobb så jag gick en enskild kurs i webbdesign för att ha något att göra och för att göra mig lite mer attraktiv på arbetsmarknaden. Så i november 2012 hade jag pluggat klart.
 
Det känns inte alls som två år sedan, jag har hunnit med så mycket sedan dess att det känns som mycket längre. Jag har sökt jobb, haft mycket kontakt med Arbetsförmedlingen, varit ute på tre månaders arbetspraktik som informatör i Västerås stad, sommarjobbat på samma ställe fast som administratör, jobbat på Länsstyrelsen i Västmanlands län, fortsatt sökt jobb, varit på jobbintervju för Westinghouse samt ABB och nu precis börjat jobba på Skatteverket i Eskilstuna. Allt detta på två år.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It