Skönhet & smink / 2014 / 0       

Vårfavoriter 2014

1. Paraply från Åhlens
Under våren kan vädret växla helt plötsligt så jag har alltid ett paraply i väskan utifall det börjar regna. Just detta börjar bli trasigt så jag måste köpa ett nytt. Paraplyet bor egentligen alltid i väskan, man vet ju aldrig när man kan behöva det.
 
2. Solglasögon från Ginatricot
Precis som att det helt plötsligt kan börja regna som kan ju solen komma fram och för att över huvud taget kunna se något så har jag solglasögonen med mig. Det känns väldigt vårigt att ta fram dem när solens skiner.
 
3. Maybelline Fit Me Foundation - 110 Porcelain
Istället för att sitta och dutta concealer över olika områden i ansiktet när jag sminkar mig innan jobbet på mornarna så har jag använt foundation vilket är tidssparande. Det täcker inte lika bra, men det fungerar.
 
4. Nivea Daily Essantails Refreshing Wash Gel
Efter jag tagit av sminket på kvällen så använder jag denna för att verkligen få rent. Jag gillar den jättemycket eftersom den doftar fräscht och gör tar bor all överflödig fett som kan komma från sminkborttagningsmedlet.
 
5. Isadora Jelly Kiss läppstift - Coral Punsch
Det här tycker jag är ett riktigt passande läppstift till våren. Det är en korallrosa glansig nyans som doftar vanilj. Själva glansen försvinner efter ett tag och kvar blir färgen. Man måste återapplicera efter ett litet tag men jag gillar det ändå.
 
6. Isadora Perfect Lip Liner - 29 Candy Pink
Ibland har jag känt för att ha ännu mer rosa läppar än vad Jelly Kiss-läppstiftet ger och då har jag applicerat denna läppenna under och sedan Jelly Kiss-läppstifter över. Jag har lånat denna penna från min syster men funderar på att köpa en egen.
 
7. Verktyg för att göra en knut i håret (har fått låna av mamma)
Jag har håret uppsatt i en knut jätteofta och då använder jag detta verktyg från 1980-talet. Man gör en vanlig tofs, lägger i håret mellan de båda vågiga bitarna, rullar upp håret och hakar i krokarna. Sedan fördelar man håret runt verktyget och så är det klart. Jag har faktiskt sett att sådana här har börjat säljas nu på t.ex. Glitter.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It