Ytliga saker / 2015 / 0       

Do It Yourself - Planteringsetiketter

I höstas slängde jag mina paprikaplantor. Då hade de ändå funnits i över två år, från att jag planterade från frön till att de producerade egna paprikor. Nu när det är vår vill jag plantera något nytt. Jag har sparat frön från en röd paprika och en chilipeppar som jag köpt i affären, så det är två grönsaker men jag vill plantera mer ändå.
Pyssel är något jag aldrig bloggat om tidigare, jag är kanske inte en så pysslig person, men när jag gjorde dessa planteringsettiketter/blompinnar att sätta i krukorna sen när jag planterat paprikorna och chilipepparn så tyckte jag att jag kunde dokumentera det, när jag ändå höll på. Så om ni vill veta hur man kan göra såna här, följ instruktionerna nedan. Det är så enkelt att det kanske inte ens borde kallas för pyssel, men kul var det i alla fall.
 
Först och främst, plocka fram detta: Lim, lite längre tandpetare i trä, sax och ett gäng pappersremsor.
 
Vik en pappersremsa på mitten och lägg en tandpetare mellan. Limma lite och tryck ihop pappersremsan. Gör likadant med alla. Lägg sedan allihop under något tungt, till exempel en tjock bok (äntligen får jag nytta av boken Texter från Sapfo till Strindberg, kurslitteratur inom litteraturvetenskap, som väger över 2 kg och som bara samlat damm i bokhyllan sen jag slutade skolan!). Några timmar senare borde limmet ha torkat och det är dags att skriva texten. Sedan är det bara att klippa i roliga former, eller lämna de som de är, om man vill.
 
Klart!
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It