Skönhet & smink / 2015 / 0       

KICKS Professional BB Cream Brush

När jag använder foundation brukar jag använda fingrarna för att blanda ut den, det känns enklast och då använder man dessutom fingrarnas värme för att göra det enklare. Men det betyder att när jag har blandat klart måste jag göra ett avbrott i sminkningen för att gå och tvätta händerna. Jag har länge varit negativ till att använda sminkborstar till flytande sminkprodukter men nu tycker jag faktiskt att det kan vara användbart.
 
Min syster köpte nämligen  i höstas en borste från Kicks (som nu är nedsatt i pris från 129 till 103,20 kr) som jag har fått prova några gånger. Jag tar lite foundation från flaskan och duttar ut i ansikten med fingrarna, som vanligt. Sedan använder jag borsten för att blanda ut foundation och sedan för att dutta över för att få en fin täckning. När jag använde fingrarna kunde det ibland bli fingeravtryck men det blir det inte med en borste. Borsten är gjord av syntetiskt hår och är tät och rund, perfekt att använda för foundation eller bb-cream.
 
Jag vet inte om det går så mycket fortare att använda en borste istället för fingrarna, men det känns i alla fall lite mer hygieniskt. Det enda negativa är väl att borsten kan vara lite stor för att använda till exempel under ögonen och vid näsvingarna och att man måste tvätta den efter varje användning.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It