Skönhet & smink / 2015 / 0       

Recension - ansiktsvård från Lumene

Just nu är jag faktiskt på blodcentralen och lämnar blod för första gången. Men bloggen står ju inte tom för det, så här kommer ett inlägg om lite nya hudvårdsprodukter. I somras tog min vanliga ansiktskräm från Nivea slut och jag var verkligen sugen på att testa en ny. Så jag köpte tre produkter från Lumene, ett märke som jag uppfattar som ganska bra.
 
Lumene Bright Now Visable Repair Tone Corrector
Ljusreflekterande pigment jämnar omedelbart ut hudens ton och gör den vackert strålande. Regelbunden användning bidrar till att göra pigmentfläckar ljusare och reducera ojämn hudton. Den unika stamcellsteknologin från hjortron skyddar och bevarar aktiviteten hos hudens egna stamceller och effektiverar uppkomsten av hyaluronsyra i huden. Det här bidrar till att göra huden slätare och reducera rynkor.
 
Lumene Bright Now Vitamin C Day Dream SPF 15
Den fräscha och återfuktande sammansättningen innehåller rikligt med antioxidanter från arktiskt hjortron och C-vitamin som är extra effektiv tack vare en speciell inkapslingsteknik. SPF 15 medelstark skydd UVA & UVB. Kombinationen av dessa ger din hud lyster och skyddar mot yttre skadliga faktorer, bland annat solljus som orsakar förtidigt åldrande. Passar alla hudtyper.
 
Lumene Bright Now Vitamin C Eye Cream
Arktiskt hjortron och inkapslad C-vitamin ger huden runt ögat lyster, återfuktar och skyddar den mot de första ålderstecknen. Ljusflekterande pigment gör omedelbart huden vackrare. Oparfymerad. Passar alla hudtyper.
 

 
Jag vet inte om det spelar någon roll, men jag ville prova att använda hudvårdsprodukter från en och samma serie. Jag trodde att alla tre produkter kom från samma serie, Vitamin C, men det var ganska nyligen som jag insåg att den första, Tone Corrector kommer från en serie som heter Visable Repair, och jag tror dessutom att den är utgående produkt, för jag hittar ingen information om den på Lumenes hemsida. Men det spelar egentligen ingen roll. Samtliga produkter från Vitamin C-serien saknar parabener, formeldehydfrigörare och mineraloljor, vilket är mycket positivt.
 
Det är svårt att skriva en recension på tre olika produkter som man använder samtidigt och dessutom direkt efter varandra. På rengjort ansikte masserar jag in lite av Tone Corrector över hela ansiktet (som har lite skimmer i, men det syns inte väl på ansiktet). Sedan tar jag ögonkrämen runt ögonen och till sist ansiktskrämer över hela ansiktet. Alla tre produkter luktar i alla fall gott men jag upplever dem lite för feta. Det tar lång tid för allt att sjunka in och man blir riktigt glansig i ansiktet. Ansiktskrämen är dessutom ganska tjock i konsistensen och lägger sig som en hinna. Jag brukar massera in den ganska länge, men till slut blir det små kluttar med kräm som jag ändå måste torka av med papper. Jag har varit särskilt noga med att inte ta för mycket, men det blir ändå så här.
 
Så, nja, detta var inte hit, men jag kommer fortsätta använda produkterna regelbundet. Jag är inte så bra på att använda dem varje dag, som man ska, men jag har blivit särskilt intresserad av hudvård den senaste tiden och har också märkt att min hy och läppar blivit riktigt torra nu i vinter, så det är bara att fortsätta smörja in.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It