Skönhet & smink / 2015 / 0       

Garnier Micellar Cleansing Water

De senaste åren har flera märken kommit ut med så kallade "micellära ansiktsvatten", en typ av rengöring för ansiktet som innehållerladdade partiklar som drar åt sig smuts och gör rengöringen snabbare och enklare. Bioderma var nog först med denna slags produkt, sedan har också Loreal släppt sin version och nu även Garnier. Enligt Garnier ska denna produkt inte behövas sköljas av ansiktet efter man har använt denna och hela flaskan på 400 ml ska räcka i upp till 200 omgångar. Den är doftfri och passar därför alla hudtyper. 
 
Garnier Micellar Cleansing Water kostar ca 69 kr/400 ml, vilket är väldigt prisvärt (fast på ICA Maxi kostar den bara 38 kr!). Loreals motsvarighet innehåller hälften så lite och kostar ca 75 kr. Man behöver alltså inte snåla med denna från Garnier. Tittar man på ingredienslistorna för dem så ser de likadana ut, förutom två ingredienser som har bytt plats, så förutom det och priset så är det inte så stor skillnad mellan dem.
 
Min syster behövde en ny make up-remover och köpte denna flaska på H&M som jag har fått prova några gånger. Jag hade fullt sminkat ansikte (foundation, ögonsmink, läppstift - hela köret) och behövde bara använda en bomullspad för att ta bort sminket. Mitt första intryck var att jag inte behövde gnussa så mycket för att få bort sminket, det känns som att det lossnade mycket lättare. Det funkade även att ta bort ögonsmink (till och med vattenfast mascara), vissa make up-removers kan svida i ögonen, men det gjorde inte denna. Dock sköljde jag av ansiktet med en annan rengöring efteråt, en gammal vana, men egentligen behövdes det nog inte. Så jag gillade den för att det gick så enkelt och fort att ta bort sminket men kanske mest för att den är så prisvärd.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It