Mat & recept / 2015 / 1       

Dagens tips - Bananpannkakor

Så här på nationaldagen har jag ett tips som jag vill dela med mig till er. Jag försöker variera min frukost, inte äta samma sak hela tiden, och en sak jag då tycker om är bananpannkakor. Som namnet avslöjar så är det pannkakor som innehåller banan. Jag är lite kinkig när det gäller bananer - så fort de får små bruna fläckar ("fräknar" kallar jag dem) så är de för mogna, så jag äter hellre omogna bananer, men de får inte heller vara för gröna. Men det som är så bra med bananpannkakor är att de inte smakar så mycket banan, så detta är perfekt för er som kanske inte egentligen gillar banan. Jag äter mina pannkakor med lite keso, jordgubbar och banan. Detta är perfekt som frukost för er som tränar eftersom de är mättande och ger energi. Dessutom är de socker- och glutenfria och lätta att göra - de har också bara två ingredienser.
 
1 portion (ca tre st.) bananpannkakor
2 ägg
1 banan
Ev. valfri smaksättning, t.ex. kanel eller vaniljsocker
 
Mosa bananen med en gaffel. Knäck äggen i en skål, häll över bananen (och ev. smaksättning) och vispa med en gaffel. Häll lite smör i en stekpanna och stek som vanliga pannkakor.
ɑ n n i k ɑ
2015 /

Mumsigt!

Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It