Tankar / 2015 / 0       

Att författa

Om ni klickar på Om mig i menyn högst upp så kan ni läsa att min högsta dröm är att ge ut en bok, att bli författare. Jag har så länge jag kommer ihåg tyckt om att skriva. Det kan handla om små berättelser, att skriva dagbok och att leka med ord. Att skapa ett personligt språk, att få ut lite av mig själv ner på ett papper. Jag tycker om att skriva och har aldrig haft svårt för stavning eller grammatik, snarare tvärtom (eventuella stavfel på bloggen beror på slarv, jag är kanske lite dålig på att läsa igenom inläggen innan jag publicerar dem). Men betyder det att jag är bra på det? Jag har bloggat i sju år, har skrivit mycket i mitt arbete och i skolan, jag har med andra ord erfarenhet av att skriva (fast vilka har inte det i dagens samhälle?), men gör det mig verkligen duktig? Tycker jag om att skriva för att det går så lätt för mig eller går det så lätt för mig för att jag tycker om det?
Är det verkligen något att satsa på?
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It