Litteratur / 2016 / 0       

Agatha Christie - 125 år

Jag erkänner, jag är en sån där person som väljer böcker utifrån omslaget, så gör väl ganska många? De senaste gångerna jag har varit på biblioteket för att välja några böcker att låna har jag tyckt det varit svårt eftersom de flesta böckerna står med ryggarna utåt, inte med omslaget utåt som i bokhandeln. När jag besökte en bokhandel strax före jul, för att köpa målarböcker för mindfulness, såg jag några böcker av Agatha Christie med urfina omslag formgivna av Sara R. Adeco.
 
Det visade sig att Agatha Christie, deckardrottningen, skulle ha fyllt 125 år den 15 september 2015, och att bokförlaget Bookmark Förlag i samband med detta gav ut nio av hennes böcker i nyöversättning och med nya fina omslag. Jag har läst endast ett av hennes verk, Sparkling Cyanide (Cyankalium och champagne på svenska), en av de mindre kända romanerna, men jag tittar mer än gärna på serier som Poirot och Miss Marple när de går på tv.
 
Källa: My News Desk - Agatha Christie 125 år: Jubileet når sin kulmen!

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It