Övrigt / 2015 / 0       

Kontakt

Caroline heter jag, jag bor i Västerås och jag är 25 år gammal. Jag är bloggare, skribent, utbildad informatör, blodgivare och saknar sedan 31 mars 2015 en blindtarm.

Jag letar nu efter mitt första riktiga arbete inom kommunikationsbranschen. Min stora dröm i livet är att ge ut en roman, jag vill bli författare. Jag tror att det är mitt intresse för skrivande som gjorde att jag började blogga. Jag läste många andra bloggar och kände mig inspirerad att själv börja skriva.

Jag började blogga i september 2008 på Wordsbycaroline men gick över till denna blogg i februari 2013.

Förutom att blogga så tycker jag om att läsa romaner och att se verklighetsbaserade filmer och på tv-serier som Downton Abbey. Många som känner mig skulle också beskriva mig som en person som gillar att göra fynd - vare sig det handlar om rea eller rabattkuponger. Jag älskar katter, lasagne, sovmorgonar och köper gärna saker på second hand- eller vintagebutiker eftersom jag gillar retro-stilen.
 
Till bloggen fotar jag med en Casio Exilim EX-Z1080, en kamera som har några år på nacken men som fortfarande fungerar relativt bra. Jag redigerar bilder i Pixlr Editor och gör kollage i Picasa. Jag har gjort designen på bloggen själv, skrivit alla texter själv och fotat alla bilder själv om inget annat anges. Bakgrunden på bloggen kommer från Flügger Färg och är egentligen en tapet.
 
 
 

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It