Litteratur / 2013 / 0       

Tre böcker jag tänker låna från biblioteket

Jag fick sex stycken böcker i födelsedagspresent så nu har jag många böcker att läsa, men här kommer tre som jag snart tänker låna på biblioteket.
 
Först är det The Copywriter's Handbook av Robert W. Bly. Boken beskrivs som en klassisk guide till copywriting och anses vara en passande bok för alla som skriver, vare sig det handlar om copywriting, reklam, journalistik eller författande. Jag tror att jag kan få nytta av den här boken nu när jag söker jobb men också när jag skriver mer privat.
 
Retro Stockholm av Fredrik Kullberg innehåller tips på fina hus, vintagebutiker, biografer,krogar m.m. där tiden ser ut att stå stilla. "Boken avslöjar en hemlig värld av fascinerande tidsfickor mitt i den moderna huvudstaden, där vem som helst kan få känslan av att stiga in i en film i Technicolor från 1958."
 
Projekt Rosie av Graeme Simsion verkar vara en rolig bok som handlar om en 40-årig man som tycker att det är dags att gifta sig. Han gör en lista över hur hans framtida hustru ska vara och ger sig ut på jakt. Till slut hittar han den perfekta kvinnan. Mannen börjar släppa på sina strikta rutiner, trista tillvaro och inser att kan inte kan hitta kärlek med hjälp av vetenskapliga tester.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It