Litteratur / 2013 / 0       

Tre män i en båt

Tre män i en båt, skriven 1889, handlar om tre medelålders män som gör en resa på floden Themsen. Berättaren ("Jag"), Harris, George och Harris hund Montgomery åker med en båt i floden och ska leva vildmarkslivet. De vet inte så mycket om sådant, men de vill komma ifrån storstadslivet och njuta av naturen. På resan råkar de ut för många tokigheter och hamnar i trubbel.
 
Jag har inte hunnit läsa så långt än så jag vet inte riktigt vad jag tycker om boken. Det är en riktig klassiker, man bör ha läst den, men än så länge känns den lite tråkig. Man följer några gubbar som delar med sig av gamla anekdoter och historier, och det märks att den är skriven för länge sedan. Vissa av skämten förstår jag inte, de är lite typisk torr brittisk humor. Jag får väl se hur det blir sed men jag har bestämt mig för att läsa ut den.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It