Film & TV / 2013 / 0       

Snow White and the Huntsman

 För några veckor sedan såg jag filmen Snow White and the Huntsman på tv. Man kan säga att det är en mer actionfylld version av den klassiska sagan om Snövit. Kristen Stewart har huvudrollen och Charlize Theron spelar den elaka drottningen. På Moviezine jämför man denna film med Spegel, Spegel som kom ut samma år och som också handlar om Snövit. Versionen med Kristen Stewart vinner helt klart.
 
Jag blev imponerad av specialeffekterna men tycker egentligen att det gick för långt. När Snövit träffar dvärgarna och vandrar för att rusa upp för fajt tycker jag att man går ifrån sagans handling lite. Men det är nog ett medvetet val för att få en mer spännande film. Om man gillar sånt så är det här nog en passande film, men jag skulle föredragit lite mer fokus på huvudpersonerna istället för på specialeffekterna.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It