Skönhet & smink / 2013 / 0       

Mina produkter från The Body Shop

Jag har ganska många produkter från The Body Shop, jag tycker att de är många i alla fall. Nedan finns en liten lista om vilka de är samt vad jag tycker om dem.
 
Jag köpte den här för flera år sedan och det finns fortfarande lite kvar. Jag älskar vanligtvis kokosnötdoft, men den här luktar konstgjort så jag använder den inte så ofta. Konsistensen är lite för rinnig.
 
2. Almond Body Butter
Sälja inte längre. Jag köpte den på mellandagsrean i vintras. Älskar doften, påminner om bittermandelolja. Smörjer in fötterna med den efter att jag filat dem. Konsistensen är jättetjock.
 
Luktar jättestarkt men jag gillar konstigt nog doften. Vet egentligen inte om den gör något men tycker om att använda den. Smörjer in ansiktet med den, låter ligga på i ca 15 min och sen känns huden len.
 
Doftar jättegott och fruktigt, så jag njuter av att använda den i duschen. Tyvärr försvinner doften ganska fort efteråt, men den funkar bra som duschkräm. 
 
 
Ännu en duskkräm som doftar jättegott, denna gång av jordgubbe. Det är på gränsen till konstgjord doft, men det funkar. Hela badrummet luktar gott efter jag använt denna. 
 
 
Den här doftar jättegott och har bra konsistens. Sjunker snabbt in i huden. Jag brukar egentligen bara använda Body Butter på fötterna, de är för feta för att användas på resten av kroppen.
 
En torr olja som kan användas på kroppen, i ansiktet eller i håret. Jag brukar lägga i några droppar i längderna av mitt hår efter att jag tvättat det. Då luktar det både gott av mango och återfuktar topparna bra.
 
En Body Butter som doftar citron. Inte min favoritdoft men den känns fräsch så här inför sommaren. Jag använder den inte så ofta, men det är nog för att jag har andra favoriter.
 
Ytterligare en Body Butter, doftar blommigt. Verkligen ingen favorit så den här har jag knappt använt, jag ska ge bort den till någon annan. Men den funkar ju att smörja in fötterna med.
 
10. Vanilla Soap
Säljs inte längre. En hård tvål som doftar jättegott av vanilj. Jag föredrar att använda flytande tvål, men den här löddrar bra i alla fall och luktar gott.
 
 
En skrubb som doftar starkt av jordgubbe och som har små jordgubbskärnor i som ska skrubba bra. Ytterligare en gåva från kontaktpersonerna på praktiken.
 
 
En parfym som jag har haft väldigt länge. Jag använder den inte så ofta, det är en ganska tung doft, men doftar jättegott. En typisk parfym för hösten.
 
 
Body Butter med god doft av jordgubb. Den här var faktiskt den första saken jag köpte från The Body Shop för flera år sedan, det här är min tredje burk.

Den här fick jag också av mina kontaktpersoner på praktiken. Samma sak som nr. 13 men en nyare version. Den här förpackningen är dock snyggare än den gamla.
En hård tvål som jag inte har öppnat än så den ligger fortfarande inplastad. Jag använder som sagt inte sådana här flytande tvålar så det känns dumt att börja på den.

En liten burk med skrubbkräm. Den doftar jättegott men jag har inte använt den än eftersom jag har andra jag vill göra slut på först. Men jag gillar att använda skrubb-
krämer för att exfolioera huden.
 
Vad har ni för produkter från The Body Shop?
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It