Vackra saker / 2013 / 0       

På ett år

I sommar är det ett år sedan jag planterade mina paprikaplantor. Jag torkade frön från en paprika (jag kommer inte ihåg vilken färg) som jag köpt i mataffären och planterade dem i en bred kruka. När det kommit upp några plantor planterade jag om dem två och två i fler krukor. Under vintern tappade de jättemånga blad och de såg allmänt rätt vissna ut. Under våren började jag därför vattna dem med näring och då tog det snabbt fart. De första plantorna blommade nu i våras och jag har försökt pollenera dem men jag vet inte om det lyckades. Jag kommer få fler försök eftersom nästan alla plantor nu har knoppar. Det är riktigt spännande att se dem växa till sig, den som är högst har blivit riktigt stor. Nästa steg blir kanske att ställa ut dem lite så de får mer sol och frisk luft. När de vuxit till sig ännu mer kanske jag kan plantera ut dem i grönsakslandet.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It