Ytliga saker / 2013 / 0       

Att bo i ett hus som renoveras

Så här ser det ut i delar av vårt hus. Vi har renoverat vårt kök för några år sedan, sedan badrummet och nu hallen. Nu ligger det ligger bland annat skyddspapper på golvet, plankor (jag tror att det har varit taklister eller något sådant) bakom soffan i vardagsrummet och burkar med skruvar i hallen. När vi höll på med badrummet så förvarade vi till och med den nya toaletten i vardagsrummet ett tag. Nu när jag tänker efter så har vårt nya badkar också bott i vardagsrummet inna vi installerade det i badrummet. Min syster och jag också gick runt i hallen och spacklade över massor av skruvhål på väggarna förra helgen. 
 
Badrummet är fortfarande inte klart, det saknas lister runt dörren, men vi letar efter nya dörrar också så listerna dröjer nog ett tag och vi vill bli klara med hallen först. Det är alltså flera projekt på gång samtidigt. Det blir stökigt när man renoverar men resultatet blir fint. Vi har fått ett nytt valv mellan vardagsrummet och hallen, hallen har fått ett nytt vitt tak och badrummet känns riktigt modernt. Efter allt vårt hårda arbete (okej, det är pappa som har gjort det mesta) så förtjänar vi ett fint resultat.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It