Film & TV / 2013 / 0       

Två filmer

 

De här två filmerna har jag ganska nyligen sett på tv. Först är det A Dangerous Method som handlar om när Sigmund Freud och Carl Jung tillsammans arbetar fram psykoanalysens grundtankar. Här blev jag riktigt imponerad av Kiera Knightley som spelar en rysk kvinna som blir deras patient. Filmens första scen, när Kieras karaktär skrikandes släpas in på ett mentalsjukhus, är rikligt bra.
 
Den andra filmen, Black Swan, handlar om Nina, en ballerina som får ett slags psykiskt sammanbrott när hon får huvudrollen i Svansjön. Det är en riktigt läskig historia, och jag hatar verkligen skräckisar, men jag var nyfiken på denna film som jag hört mycket om. Just när jag så den här filmen så fungerade inte textningen på tv:n och jag hade väldigt låg ljudnivå eftersom jag misstänkte att det när som helst skulle bli läskigt, så jag hängde faktiskt inte riktigt med i handlingen, och till slut slutade stängde jag av. Jag vet inte hur den slutar men jag blev inte lika imponerad av Natalie Portman i huvudrollen som jag blev av Kiera Knightley i A Dangerous Method.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It