Vackra saker / 2013 / 0       

Lana Del Ray

När jag går från bilen till jobbet på morgonen (en promenad på ca 30 min) så brukar jag lyssna på Morgonpasset på P3. En dag hörde jag en låt av den amerikanska sångerskan Lana Del Ray och jag tyckte att den var riktigt bra. Jag sökte upp musikvideon på Youtube och tyckte att den var ännu bättre. Så nu har jag lyssnat ganska mycket på de här låtarna när jag går till jobbet istället för att lyssna på radio. Jag gillar videosarna för de har ett slags vintage-sken, de är inte som vanliga musikvideos där artister ska dansa och sjunga. Här handlar det om att få fram känslor genom videosnuttar som bidrar till en stämning. Jag läste någonstans att Lana Del Ray känner sig mer som en låtskrivare än en sångerska och det stämmer nog, låttexterna är vackra.
 
 
 
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It