Tankar / 2013 / 0       

Skillnad i temperatur

Jag kommer ihåg min födelsedag i somras, den 3 augusti. Jag och min familj åkte till Taxinge slott och fikade och det var så varmt. Det var säkert sommarens varmaste dag, svetten bokstavligen rann på ryggen och i pannan. Vi hade ingen fungerande luftkonditionering i bilen, så för oss blev det extra varmt att åka.
 
Nu är det istället kallt. Det är riktigt svårt att skrapa frosten från bilrutan, den sitter stenhårt, kylan biter i kinderna och öronen när jag går till jobbet på morgonen och så fort jag är ute när det är kallt så rinner min näsa och jag måste snyta mig var femte minut.
 
Det är lite intressant att det kan bli så stora temperaturskillnader, och nu har vintern ändå inte kommit än, på riktigt. När är det då precis lagom varmt? Jag skulle nog säga precis innan sommaren, runt maj/juni. Det gäller väl bara att hålla ut, för snart är det vår igen.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It