Tankar / 2013 / 0       

Att ändra tankesätt om hösten och vintern

Jag tycker inte om hösten och vintern, det har jag berättat om förut. Det är kallt, blött, och mörkt. Halkigt när man kör bil, svårt att gå i snö, kallt när det blåser, blött när det regnar, och mörkt både när man går till och från jobbet. Jag är mer en vårperson, jag gillar solsken och längtar tills man kan gå ut utan att ta på sig en jacka.
 
Men.. istället för att vara så negativ om hösten och vintern, för det är lätt hänt, så kanske man ska vara lite mer öppen för vad årstiderna har att erbjuda; höst är en tid för fina färger i naturen, stickade kläder och promenader under ett paraply när det störtregnar. Vintern är en årstid när man tänder ljus, dricker varm choklad och gör snöbollar.
 
Ett sätt att tycka lite mer om de kallare årstiderna är nog att försöka utnyttja dem mer. Att pyssla, leka och vara ute. Höstluften är ju frisk och skön, det är mysigt att ha på sig vantar och tjock halsduk. Tänk att åka skridskor, det var år sedan jag gjorde det sist. Ta med dig kameran och gå ut på en fotopromenad och fota alla fina höstfärger. Plocka svamp i skogen. Samla kastanjer och lägg i en fin skål på köksbordet. Gör snöänglar och bygg snölyktor.
 
Jag tror jag blir lite mindre antihöst och antivinter när jag tänker  på det här sättet.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It