Skönhet & smink / 2013 / 0       

Hot Plum

Förra veckan köpte jag ett nytt läppstift, Maybelline Color Sensantion Vivids Lipstick i nyansen Hot Plum. Det beskrivs som ett krämigt pigmentrikt läppstift med närande honungsnektar. Jag har egentligen aldrig sett en sådan nyans på läppstift tidigare, det är en kall lilarosa nyans. Jag har försökt redigera bilderna så lite som möjligt så att färgerna återspeglar korrekt men det är fortfarande inte riktigt den färgen som visas på bilderna ovan. Jag kanske visar hur det ser ut på mig någon gång senare. Jag kan tänka mig att den här färgen blir passande att använda senare i höst, den livar nog upp en mörk klädsel.
 
Läppstiftet är i alla fall riktigt pigmenterat och det är en stark färg. Jag har bara använt det några gånger nu och då har jag duttat lite färg på pekfingret och tryckt in färgen på läpparna, snarare än att dra med hela stiftet över läpparna. Bloggen Killer Colers beskriver denna metod som "the wine stain", det ska vara lite färg men inte för mycket. Läppstiftet kostade 119 kr, viket jag tycker är lite för mycket för ett läppstift, men jag använde en rabattkupong när jag betalade så det blir lite billigare.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It