Litteratur / 2013 / 0       

Jamie Olivers kokböcker

Vi har sju av Jamie Olivers kokböcker, han har skrivit totalt 15, tror jag. Hans matlagningsprogram har visats på tv i flera år, nu senast var det Middag på 15 minuter, där Jamie lagar två olika måltider i varje avsnitt. Förra veckan läste jag igenom alla böcker, jag bläddrade förbi recepten och läste mer om vad Jamie egentligen vill med sina böcker. Hans vill inspirera sina läsare att närma sig köket fylld av entusiasm och självförtroende. Om man inte kan laga mat så lär man sig det genom att läsa hans böcker. Han vill göra vardagsmaten enklare, snabbare och nyttigare. Genom att förbereda sparar man mycket tid och det ska vara enkelt mat som man kan laga varje dag.
 
Jag gillar hans sätt att tänka men än så länge så har jag faktiskt inte provat så många av recepten. När man tittar på hans matlagningsprogram så ser det så gott ut och man blir sugen på att laga mat men av någon anledning så har jag ju inte använt recepten särskilt mycket, men jag tror jag ska börja göra det snart.
 
Tips! Jamie har en egen Youtube-kanal där han delar med sig av tips, recept och tankar kring mat. Kika in den HÄR.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It